פוסט חדש בקטגוריית "מאחורי הקלעים" שבו אני חושפת את הסודות והקבצים האישיים שלי לניהול רשימות, כולל נוסחאות מובנות לחישוב עלויות רכישת בית ושיפוץ!
אולי שמתם לב (ואולי לא, כי כולנו היינו עסוקים בסוף הקיץ :), אבל עבר לא מעט זמן מאז הפוסט האחרון.
נכון, זה היה סוף הקיץ, הילדים היו בחופש ונהנינו אתם, הם התחילו גנים חדשים והיו בתקופת הסתגלות. אבל מעבר לכל זה קרה משהו חדש ומרגש – עברנו דירה!
מודה שבהתחלה, כלל לא חשבתי לספר על זה בבלוג. אבל כשקלטתי כשבכל תהליך מעבר הדירה ליוותה אותי מחברת צמודה, ושהיא ממש הגיעה לסיומה בדף האחרון (!), הבנתי שבעצם זה קשור מאוד לבלוג.
כמו שאתם זוכרים, עיינה אוהבת רשימות, וגם הפוסטים שלה כתובים בצורה של רשימות. ובכן, זה לא פלא, כי גם אני מכורה לרשימות.
בפוסט הקודם בקטגוריית "מאחורי הקלעים" הסברתי למה החלטתי לפתוח לעיינה בלוג.
ועכשיו הזמן להסביר – למה אני כל כך אוהבת רשימות, ולמה בכלל זה טוב?
- זה גורם לדברים להיות מסודרים ומתוכננים יותר. כשאנחנו כותבים על דף (או באפליקציה, למתקדמים בינינו) רשימה של דברים, זה מאלץ אותנו לחשוב באופן העמוק ביותר.
- אותי באופן אישי זה מרגיע לדעת שחשבתי על כל מה שצריך בנושא מסוים, ואף העליתי זאת על הכתב.
- תיעוד – רובנו שוכחים את הפרטים הקטנים אם איננו כותבים אותם.
ביום יום מלוות אותי כמה מחברות:
אז מה היה במחברת מעבר הדירה???
בתחילת התהליך, תיעדתי במחברת את כל הדירות שראינו. בהתחשב בכך שראינו אולי עשרים דירות, זה היה חיוני. כל מי שעבר דירה יודע שכאשר רואים הרבה דירות מהר מאוד מתחילים להתבלבל.
רגע, הדירה הזו הייתה בכתובת הזו?
ואיך היא נראתה?
מה הטלפון של המתווך שהראה את הדירה הזו?
מה השטח שלה, כמה חדרים יש לה, מה המחיר המבוקש?
אם לא מתעדים את כל זה, מהר מאוד הולכים לאיבוד. כמובן, ניתן לעשות זאת במחברת, בקבצי אקסל, באפליקציות רשימות בטלפון הנייד או כל מה שנוח לכם. לי באופן אישי המחברת תמיד הייתה ותמיד תהיה הנוחה ביותר והבסיסית ביותר.
חשוב לציין שלאחר שהיה בידי את רוב המידע, יצרתי גם טבלה (איך לא…) כדי להשוות בין הדירות שעניינו אותנו במיוחד.
מוזמנים להוריד בסוף הפוסט קובץ מתנה – טבלת ריכוז דירות כולל עמודות מחושבות באופן אוטומטי. לנוחיותכם הוספתי הסברים על העמודות, כל מה שנותר זה להזין את הנתונים שלכם והכל יחושב אוטומטית!
*למשקיעים – ניתן גם לייצר מצגת Power Point קצרה שבה המידע העיקרי על הדירות בליווי התמונות שצילמתם, עם טבלה המשווה בין החלופות בסוף.
מרגע שהחלטנו על הדירה שבה אנו מעוניינים – המחברת שימשה אותי לתיעוד כל הפגישות והתשלומים הרבים שהיו כרוכים בתהליך. זה נחוץ במיוחד כאשר משפצים דירה כפי שאנו עשינו.
במחברת תועדו פגישות עם עורכת הדין, עם המעצבת, עם הקבלן ועוד. בימים שבהם נפגשתי עם המעצבת לימי קניות מרוכזים – תיעדתי במחברת את כל הרכישות שבוצעו בחנויות השונות.
כמובן שבערב היינו יושבים בן זוגי ואני מול המחשב ומכניסים לקובץ אקסל את כל ההוצאות שבוצעו באותו יום. כך וידאנו שאנו תמיד עם יד על הדופק ושאיננו חורגים מהתקציב אשר הגדרנו לעצמנו.
בסוף הפוסט מחכה לכם בקובץ המתנה השווה גיליון אקסל נוסף – המכיל עמודות מחושבות באופן אוטומטי לניהול תקציב שיפוץ או מעבר דירה. כל מה שעליכם לעשות הוא להזין את הרכישות והסכומים והכל יחושב עבורכם (כולל התראה אוטומטית על חריגה בתקציב!).
המחברת שימושית במיוחד כשאתם מבצעים הרבה שיחות טלפון לקבלת הצעות מחיר מספקים שונים. אחרי כמה שעות כבר שוכחים מי אמר לנו מה.
לדוגמה – שיחות עם חברות ניקיון שאתם מעוניינים בשירותיהן:
- ראשית כתבתי לעצמי במחברת מה אני מעוניינת לשאול אותם: מחיר, מה כולל השירות, כמה זמן זה לוקח ומתי ניתן לבצע?
- לאחר מכן תיעדתי כל שיחה שביצעתי עם בעל מקצוע, בין אם קיבלתי מענה או לא.
- לבסוף רשמתי לעצמי כמובן את כל הפרטים של הספק שמולו סגרתי.
- זה סייע מאוד כי התהליך של בחירת ספק נמשך מעל שבוע ובמשך הזמן הזה אי אפשר לזכור עם מי דיברנו ומה סגרנו. זה מתעצם עוד יותר כשכל יום אתם מדברים עם כמה ספקים ואנשי מקצוע שונים.
המחברת שימשה אותי לדברים רבים נוספים – שיחות עם המועצה, בחירת גנים, בירור לגבי מטפלות ובייביסיטר באזור, ועוד ועוד.
היתרון הוא שיש מקום אחד שבו מרוכזים כל הדברים שקשורים למעבר דירה, ולא צריך לחפש בפתקים, בטלפון, ובמספר מוקדים מפוזרים.
טיפ נוסף – בן זוגי ואני פתחנו קבוצת וואטסאפ משותפת לשנינו שאליה "זרקנו" את כל התמונות שקשורות לדירה. תמונות מתהליך השיפוץ, תמונות של דגמי מוצרים שבחרנו בחנויות ועוד. גם זה עושה סדר וחוסך זמן, כי כולנו יודעים עד כמה זה קשה לדלות תמונה ספציפית מתוך אלפי התמונות ששמורות לנו בטלפון.
ועכשיו, כמו שהבטחתי, קובץ השוואת נכסים וניהול תקציב שיפוץ במתנה:
שימו לב, הקובץ מורכב משלושה גיליונות: גיליון השוואת נכסים, גיליון ניהול תקציב, וגיליון הסבר לניהול תקציב.
שיהיה לכם בהצלחה אם אתם בתהליך! ולסיכום – השילוב בין רשימות שוטפות במחברת וקבצי אקסל הוא שילוב מנצח עבורי. הרעיון הזה יכול לעזור לכל מי שעובר דירה או עוסק בפרויקט משמעותי אחר (חתונה, טיול גדול לחו"ל וכדומה).
מוזמנים לכתוב לי בתגובות מה אהבתם ומה הייתם מאמצים? אילו שיטות משמשות אתכם בתהליכים מהסוג הזה?
מחכה לכם!
1 מחשבה על “מה הקשר בין ניהול רשימות, מעבר דירה והחלטות חשובות בחיים?”
פוסט נהדר! שיתפתי אצלי בקבוצה